Blog news bg image

Блог

Реєстрація кольору як спосіб захисту від конкурентів Small decor element

Як часто ви називаєте бірюзовий колір просто кольором Tiffany?

І чи можете уявити, що Tiffany змінять свій фірмовий колір на жовтий, а Coca Cola – червоний на зелений?

Ще з 1980-х років компанії почали захищати кольори, що стали символами їхніх брендів, реєструючи їх як торговельні марки.

Однак це доволі складна процедура, і далеко не кожній компанії вдається отримати такий захист.

Однією з перших компаній, яка виборола право на реєстрацію кольору в якості торговельної марки, була американська будівельна компанія Owens Corning.

Виробляючи волокнисту ізоляцію, Owens Corning для того, щоби виділитись на фоні конкурентів, пофарбували матеріал у рожевий колір. У 1980-х роках, після тривалих юридичних баталій, OwensCorning таки зареєстрували рожевий колір у якості ТМ.

На ринку існують бренди, які ми вже інтуїтивно асоціюємо з певними кольорами.

Однак, компаніям доводиться проходити довгий шлях до реєстрації та доводити, що їхній колір насправді набув розрізняльної здатності та викликає у споживача пряму асоціацію з конкретним брендом.

Наприклад, бренд Barbie довгий час домагались реєстрації ТМ, a Veuve Clicquot (Вдова Кліко), навіть отримавши довгоочікувану реєстрацію, досі стикаються з труднощами захисту знаку в деяких країнах.

Завдяки справі Roshen (Roshen намагались зареєструвати червоний колір в якості ТМ) ми отримали рішення Верховного Суду, що допомагає встановити більш чіткі критерії охороноздатності кольорів.

Необхідно довести що конкретний колір не є розповсюдженим у вашій галузі та не використовується іншими конкурентами на ринку. Споживачі мають асоціювати з конкретним брендом безпосередньо сам колір, а не поєднання певного кольору з іншими елементами – словами, графічними елементами тощо. Перелік товарів та послуг, для яких реєструється TM, має бути вузьким та чітким.

Але в Україні існують приклади успішної реєстрації ТМ для охорони кольорів.